بوی ریحان

هرچه گفتیم جز حکایت دوست،در همه عمر از آن پشیمانیم...

بوی ریحان

هرچه گفتیم جز حکایت دوست،در همه عمر از آن پشیمانیم...

اصغر آقا بفرما!

چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ب.ظ
هیچ وقت فلسفه ی بعضی رفتارها را درک نمی کنم اما به طرز احمقانه و طوطی واری همچنان به انجام دادنشان ادامه می دهم.
مثلا اینکه هرروز موقع غذا خوردن با صدای بلندی رو به همکارها میگویم:"بفرمایید"  به همراه یک لبخند روتین،در حالی که می دانم کسی "نمی فرماید"  و تازه بالفرض که یک کدامشان بخواهد "بفرماید" ، دِ خب لامصب باید حداقل ظرفت را به طرفش دراز کنی و بعد تعارف کنی تا آن بدبخت بتونه بفرمایه !
این پروسه ی بی معنی از جانب تک تک همکاران،موقع گرم کردن ِ غذا،چای خوردن،باز کردن ِ بسته ی بیسکوئیت و ... ادامه دارد و کسی هم مایل نیست به این بازی کثیف پایان بدهد.
  • ۹۷/۰۵/۰۳
  • الهام باقری

نظرات (۳)

واقعا باید ریشه کن بشه این چیزای کلیشه ای و مسخره !
اگر یه نفر هم تصمیم بگیره این بازی و تموم کنه سریعا دارای لقب های مثل بی ادب ، خسیس ، ناخن خشک و در بعضی موارد هم بیشعور میشه .
پاسخ:
باید از خودمون شروع کنیم که متاسفانه حسش نیس!
حالا این خوبه یه بار آخرای شب (فک کنم ۱۲) خانواده خواب بودن و من تازه اومده بودم خونه، دم در بود که با همسایه احوال پرسی کردم و بر حسب عادت بهش گفتم بفرمایید. بعدها با خودم گفتم این چه حرفیه، تعارف باید به موقع و اصولی باشه. دیگه تکرار نکردم.
پاسخ:
آخه کلا" به نظر من،تعارف اصولی وچود نداره.همه ی تعارفات فقط به خاطر اینه که یه احترام نمادین به طرف مقابل گذاشته بشه.
نمیشه گفت، اما قبول دارم برای یک عده عادت شده و جنبه نمادین داره.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی